Novembertől DSZIT terápiás foglalkozásaink a Kinderzentrumban!
Nem véletlen, hogy a gyerekek annyira szeretnek szaladgálni, körbe-körbe nyargalászni, föl-le ugrándozni, hemperegni, hintán lengedezni, forogni, nyalogatni, tapogatni.
Tény, hogy testi, lelki, szellemi fejlődésüket segítik ezek az élmények, idegrendszerük válik érettebbé általuk. Ezért nagyon fontos, hogy a gyerekkor sok aktív tevékenységgel, szabad játékkal teljen!
Azok a gyerekek, akiknek a szokásostól eltérő a fejlődése, ugyanúgy megtalálják az örömöt az ilyen tevékenységekben. A bennük rejlő öngyógyító lehetőség teljesedik ki a maga természetes, szabad, örömteli és aktív módján ezekben a játékokban.
A gyermekeknek ilyenkor arra van szükségük, hogy változatos mozgási lehetőséget, biztonságot nyújtva, nagy figyelemmel kísérjük, és segítsük őket kiteljesedésük útján. Ehhez biztosít számunkra gondolkodási és terápiás keretet a dinamikus szenzoros integrációs terápia.
Mi az a DSZIT?
A DSZIT, vagyis a Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia, egy komplex terápiás módszer, mely izgalmas játéklehetőségeket nyújt a gyermekek számára.
A játékok segítségével éretlen, vagy egyes területeken nem megfelelően működő idegrendszerüket saját aktív részvételükkel, önszántukból, egyéni utakon járva fejleszthetik.
Tehát ez a fejlesztési módszer, nem egy meghatározott, beszabályozott tréning, hanem változatos, sokféle tevékenységet felkínáló, a gyerek számára örömet okozó terápiás hatású játékfolyamat.
Hogyan működik ez a terápia?
Változatos eszköztára van: óriáslabdák, guruló hengerek, kötéllétrák, függőhálók, forgó és egyensúlyozó tányérok, deszkák, hinták, valamint rongyok, papírdobozok, kefék és szivacsok. Csupa olyan játékszer, amely az egyensúlyi és a tapintásos érzékelés számára nyújt ingereket.
Célunk, hogy a felhasznált eszközök révén olyan mozgásra ingerlő környezetet biztosítsunk a gyerekeknek, amelyben a saját testrészeit nehezen koordináló, éretlen idegrendszerű, kudarcokhoz szokott gyerekek is hamar kedvet motiváltak legyenek. Így szívesen vesznek részt a változatos, intenzív, dinamikus játékokban.
Az elnevezésben szereplő dinamikus jelző ugyanakkor azt is jelzi, hogy a gyermeket belső pszichés folyamataival – dinamikájával – együtt szeretnénk megérteni, segíteni és gyógyítani.
Természetesen nem minden fejlődési zavar, mozgásprobléma, tanulási, illetve viselkedési nehézség mögött áll szenzoros feldolgozási zavar (vagyis az érzékszervi ingerek összehangolásának, integrálásának nehézsége). A következő esetekben azonban lehetséges, hogy erről van szó:
- Ha gyermekünk túlérzékeny a tapintásra, egyes mozgásokra, bizonyos látási ingerekre, hangokra, ízekre.
- Ha épp ellenkezőleg, gyermekünknek soha nem elég ezekből a tapasztalásokból, ezért állandóan keresi őket: hintáztatja magát, akarattal nekiütődik a tárgyaknak, akár fájdalom árán is. (Váltakozhat is: hol keresi ezeket az ingereket, hol szigorúan elutasítja!)
- Ha mozgáskoordinációs nehézségekkel küzd, vagyis az új mozgások megtanulása, illetve az egyensúlyozás (hétköznapi helyzetekben is) nehézséget jelent számára.
- Túl gyors, vagy túl lassú.
- Viselkedés-szabályozása nehézségekbe ütközik: tervezés nélkül, túl hamar belekap egy feladatba, nehezen alkalmazkodik új helyzetekhez, túl gyorsan frusztrálódik, agresszív vagy elkeseredett lesz.
- Ha mindezek következtében önértékelése kritikussá válik, a számára megfelelő kihívást jelentő feladatokat is érthetetlennek, bonyolultnak találja, hozzá sem kezd, ezért a tágabb környezet lustának, motiválatlannak látja őt.
- Ezek a nehézségek az értelmi állapottal nincsenek közvetlen kapcsolatban, ezért a legbriliánsabb gyereknél éppen úgy megjelenhetnek, mint az enyhe fokú tanulási és értelmi akadályozottságok eseteiben. Autisztikus kórképekben megjelenésük még kifejezettebb lehet.
Forrás: https://www.dszit.hu/
A terápia megkezdése előtt fontos a szülői konzultáció, majd ezt követően komplex állapotfelmérés. Hiszen ezek alapján tudjuk közösen a szülővel együtt meghatározni, hogy honnan indulunk, és mi a célunk a terápiával, mik azok a fejlesztési területek, amire különös figyelmet fordítunk. A terápia időtartama: 1,5 – 2 óra. A vizsgálat eredményéről írásban is tájékoztatjuk a szülőket. A vizsgálati eredmény alapján minden gyermeknek egyéni terápiás tervet állítunk össze.
A terápiás foglalkozásokon a gyermekek egyénileg vagy csoportosan vehetnek részt – a gyermek egyéni fejlettségi igényei szerint.
3 éves kortól várjuk a gyermekeket!
Árak:
- egyéni terápia: 5.000 Ft/alkalom – min. 4 alkalmat kell előre befizetni
- csoprtos terápia. 4.000 Ft/ alkalom – min. 4 alkalmat kell előre befizetni
- komplex állapotfelmérés szülői konzultációval és írásbeli kiértékeléssel: 14.000 Ft